Voorzitter Paul Gevers overleden

Maandag 27 april 2020 is onze voorzitter Paul Gevers op 72 jarige leeftijd overleden.

Ruim een maand na het overlijden van zijn broer Bart is ook Paul bezweken aan de gevolgen van het Coronavirus. Nadat hij zes weken lang in het Medisch Spectrum Twente in Enschede op de IC heeft gevochten om het virus te overwinnen heeft hij de strijd uiteindelijk toch verloren.

Paul is op 2 juli 1979 lid geworden van ons koor. Hij heeft altijd met veel plezier zijn partij bij de tenoren meegezongen. Ook was hij altijd bereid om de helpende hand te bieden waar dat nodig was.

Op 26 januari 2015 heeft hij de voorzittershamer overgenomen van zijn broer Bart. Deze functie bekleedde hij met verve.

Hij voerde o.a. de Nieuwsbrief in. Zijn plan was om deze vier keer per jaar te verspreiden maar dit liep al snel uit de hand en het laatste jaar verscheen deze brief elke maand.

Hij probeerde graag nieuwe dingen uit. Zo ging hij op zoek naar mogelijkheden om op andere plaatsen onze concerten uit te voeren zoals het optreden in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in den Bosch. Dit was voor beide partijen een experiment wat voor alle twee voor herhaling vatbaar is. Ook ons kerstconcert in de Lambertuskerk te Nistelrode was hier een gevolg van.

Daarnaast heeft hij ervoor gezorgd dat ons kerstconcert dit jaar uitgevoerd mag worden in de Sint Jan in Waalwijk mits de Coronacrisis dit toelaat.

We zullen hem erg gaan missen zowel als zanger als voorzitter.

Paul was een mens die kon verbinden en motiveren en een heel belangrijke eigenschap van hem was zijn luisterend oor.

Namens Bestuur en Leden, Lid van Verdienste, Erelid, Buitengewone Leden, Dirigent en Pianiste van Het Nulands Gemengd Koor wensen we zijn vrouw Tiny, Babette en Pascal, Peter, Wanda en Almer en de kleinkinderen veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies. Ook alle andere familieleden wensen we veel sterkte toe.