Wie is Margret?

Margret Bekkers kreeg haar eerste lessen aan de Vughtse Muziekschool. Na haar middelbare schoolopleiding volgde zij een dubbele hoofdvakstudie aan het Brabants Conservatorium te Tilburg.

Haar eerste hoofdvak was blokfluit, met als docenten Pieter van Veen en Elly Baghuis. Hierna nam ze privélessen bij Daniël Brüggen te Amsterdam.

Haar tweede hoofdvak, piano, studeerde ze bij de uit Roemenië afkomstige Liana Serbescu. Tijdens deze studie volgde ze o.a. een masterclass bij de Poolse pedagoog Andrzej Jasinski.

Momenteel is Margret al jaren verbonden aan ‘Muzelinck’, Centrum voor de Kunsten te Oss, als projectmedewerker muziek en docente blokfluit, piano en ensembles; zij combineert dit met een uitvoeringspraktijk als vaste pianiste van verschillende koorgezelschappen (correpetitor, repetities / concerten, opnames, concertreizen). Daarnaast begeleidt zij regelmatig instrumentale en vocale solisten.