Tineke maas hanegraaf

Dag allemaal, kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen van Tineke.

Graag wil ik hier namens het Nulands Gemengd Koor  een korte herinnering uitspreken over Tineke Maas-Hanegraaf die onlangs op 16 oktober overleden is.

Het Nulands Gemengd Koor werd op 4 januari 1965 opgericht door de samenvoeging van het dameskoor van de Rooms Katholieke Jongeren Boerenstand en het Nulands Mannenkoor. Tineke wordt vermeld op de eerste oprichtings-ledenlijst van 4 januari 1965.

Waarschijnlijk was zij al eerder lid van het dameskoor van de RKJB. Maar dat wordt nergens meer vermeld. Zij was lid van het eerste uur.

Zingen deed ze graag. Zij was een zeer trouw lid. Altijd opgeruimd en blij.

Zij was bijna 53 jaar lid van ons koor. In 2015 hebben wij haar nog gehuldigd met het 50-jarig lidmaatschap. Daar genoot zij zichtbaar van. Van deze ruim 53 jaar heeft zij 48 jaar actief gezongen in het koor als sopraan. Met een mooie stem en vol overgave. Vele jaren zong zij samen met haar man en kinderen bij het koor. De familie Maas en de familie Hanegraaf maakten een belangrijk deel uit van het ledenbestand van Het Nulands Gemengd Koor. Met haar gezondheid ging het steeds  verder achteruit en daarmee ook met haar stem. En uiteindelijk heeft zij met pijn in haar hart afscheid moeten nemen als actieve zangeres bij ons koor. Maar zij werd buitengewoon lid.

Tineke had een groot gezin, maar desondanks wist zij tijd te maken voor anderen.

Zij hield alles bij van haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen en vertelde daar graag en met trots over. In haar leven ging niet alles over rozen. Zij heeft diverse tegenslagen gekend. Verloor haar man Tien, haar zoons Rien en Tom en schoondochter Wilma op een veel te vroege leeftijd.

Tineke had een zeer positieve en optimistische instelling. En dat heeft haar zeker geholpen om met de diverse tegenslagen in haar leven om te gaan.
Zij laat een prachtig stel kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen na. Die de vele mooie herinneringen aan moeder,  oma en grootmoeder in hun hart bewaren.

Tineke rust zacht.

20 oktober 2017

Zij overleed op 16 oktober te Nuland, op 86-jarige leeftijd.