Oud-voorzitter Bart Gevers overleden

Woensdag 25 maart is Bart Gevers op 76-jarige leeftijd overleden.

Het bericht van het overlijden van Bart komt toch nog heel onverwacht. We wisten dat Bart afgelopen maandag 23 maart opgenomen was in het Jeroen Bosch Ziekenhuis, omdat hij besmet was met het Coronavirus. Intussen weten we allemaal dat het Coronavirus levensgevaarlijk is, maar dat het zo vlug zou gaan hadden wij niet kunnen denken.

Bart is op 16 september 1968 lid geworden van ons koor. Hij voelde zich hier meteen goed thuis. Dat blijkt wel uit het feit dat hij een jaar later op 29 september 1969 al toetrad tot het bestuur. Na 25 jaar bestuurslid te zijn geweest, heeft hij op 24 januari 1994 de voorzittershamer overgenomen van Cor van der Weerden. Deze functie heeft hij bekleed tot 26 januari 2015.

Bart had veel plezier in het samen zingen en samen activiteiten organiseren. Onder zijn bezielende leiding zijn er meerdere uitwisselingen geweest met het Volkschor 1875 uit OberVellmar. Deze weekenden waren telkens een groot succes.

Samen met dirigent Mathieu van der Burgh heeft hij gewerkt aan vernieuwing en modernisering van het repertoire. Ook heeft hij vele jaren de website verzorgd. De update van deze site is net afgerond.

Bart is ook de grote initiator geweest van de oprichting van de Kioskcommissie. Samen met leden van Harmonie Union en Gemeenschapshuis de Meent hebben zij ervoor gezorgd dat er elk voorjaar vele activiteiten zijn op en rondom de kiosk.

Ondanks dat het lopen de laatste jaren voor Bart steeds moeilijker werd, kwam hij trouw op de repetities en zong nog altijd zijn partij mee. Hij genoot hier enorm van.

Namens Bestuur en Leden, Lid van Verdienste, Buitengewone Leden, Dirigent en Pianiste van Het Nulands Gemengd Koor wensen we zijn vrouw Ton, Geertje en Stephen, Eliott en Evelyne en Bartel veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies. Ook alle andere familieleden wensen we veel sterkte toe.