bep van erp van asperen

IN MEMORIAM BEP van ERP–van ASPEREN

Overleden op 10 februari 2017.

Onderstaande tekst werd door de voorzitter Paul Gevers tijdens de uitvaartdienst op dinsdag 14 februari uitgesproken.

Geachte aanwezigen, Wim, Wilbert en Daniëlle, Patricia en Antonio en de kleinkinderen Brian, Jayden en Gabriëlla, alle naaste familieleden, vrienden en kennissen van Bep.

Allen van harte gecondoleerd met het overlijden van Bep.

Bep was 30 jaar toen zij lid werd van Het Nulands Gemengd Koor, dat was op 5 september 1983. Zij was dus ruim 33 jaar lid van ons koor. Haar oom, Harrie Ceelen, was lid van Het Nulands Gemengd Koor en bracht Bep mee naar een repetitieavond. En Bep was meteen verkocht en verknocht aan het koor. Het koor was alles voor haar. En dat konden wij ook altijd wel merken door haar betrokkenheid bij het koor en de trouwe repetitiebezoeken.

7 jaar later bracht zij Petra van den Elzen mee naar het koor. Petra kende zij al vanuit Veghel, waar zij op dezelfde basisschool zaten. Op de camping Heidebloem in Schaijk kwamen zij elkaar weer tegen en zij raakten zeer bevriend. Samen kwamen zij elke maandagavond trouw naar de repetitie. Bep sloeg geen repetitieavond over. Bij onze uitvoeringen was zij er altijd bij. De laatste jaren heeft zij veel getobd met haar gezondheid. Maar ook toen het fysiek minder ging met Bep kwam zij – als het enigszins kon – toch naar de repetitie en deed desnoods een halve repetitie mee en ging daarna zitten luisteren. Als alt zong zij haar partijtje wel mee. Zij had er altijd plezier in. En als Petra haar een keer niet kon ophalen, bracht een van de kinderen haar weg en haalde haar weer op van de repetitie in Nuland. Want overslaan was er niet bij.

En als zij dan na de repetitie naar huis ging was het altijd: “houdoe wanne, hè!” Wij zullen dit niet meer horen.
Veertien dagen geleden hebben Bep en Wim, hun huwelijksdag gevierd samen met de kinderen en kleinkinderen met een gezellig diner. Bep heeft daar nog volop van genoten.

Bep was dol op haar kleinkinderen. En net als de repetitiebezoeken moest het oppassen op de kleinkinderen eigenlijk altijd doorgaan. Ook al kon Bep het soms fysiek niet meer aan.

Dit zijn fijne herinneringen die Wim en de kinderen ons vertelden. En zo zijn er nog vele mooie herinneringen die jullie zullen steunen in de moeilijke perioden die komen gaan.

De laatste tijd ging het lichamelijk steeds minder. Met een griepje, een verkoudheid, ademtekort, etc. 3 weken geleden was zij op het koor en vertelde ze mij dat het weer iets beter ging, maar dat ze nog wel last van benauwdheid had.

Toen ik woensdagmorgen door Petra gebeld werd dat Bep was opgenomen in het ziekenhuis met een longontsteking, heb ik direct contact gezocht met Bep. Ik hoorde dat zij het erg benauwd had en daardoor bijna niet kon praten. Maar wie denkt dan dat haar gezondheid zo snel achteruit zou gaan.
En toen kwam vrijdagochtend het noodlottige bericht van haar overlijden.

Wij vertrouwen erop dat Bep nu haar rust gevonden heeft.

Namens Bestuur en Leden, Lid van Verdienste en Buitengewone Leden en Dirigent van Het Nulands Gemengd Koor wens ik Wim, de kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe met dit afscheid van Bep en wens ik jullie toe dit verlies een plaatsje te kunnen geven. En natuurlijk ook alle andere familieleden en vrienden wens ik heel veel sterkte toe.

Bep rust zacht.

“Houdoe wanne, hè!!”